Blood DPS DK, opět 3.3.5a

04.11.2013 08:52

3.3.5 Blood DK guide- !DAMAGE SPEC! !PvE!

Tak jsem se rozhodl sepsat "druhý díl" svých návodů. Na předchozí guide na pve frost DK ( https://uloz.to/xwCvHdv/3-3-5-frost-dk-guide-docdoc ) navážu guidem na pve blood DK. Opět se bude jednat o DMG spec.


1. Úvod- co je blood DK
2. Zkratky
3. Talenty + glyphy
4. Staty + gemy
5. Profese, enchanty
6. Vlastní rotace



1.: Úvod- co je blood DK
O tom, Že Death Knight je tzv. "heroic classa", přidaná v datadisku Wrath of the Lich King, že začíná na lvl 55 atd. atd. se tady moc rozepisovat nebudu, protože to buď každý ví, případně si to zjistí jinde, případně ho to nezajímá. Tohle je guide přímo na lvl 80 3.3.5 blood pve dps DK, informace přímo o Death Knightech jako classe si najděte např. na wowwiki: https://www.wowwiki.com/Death_Knight
Takže přímo k blood dps DK. Asi je všem jasné, že je to melee dmg classa, stejně jako zbylé dva talentové stromy u Death Knightů. Blood tree, stejně jako Unholy tree, je dělaný na silnou 2H zbraň, jako je např. Shadow's Edge (v případě neschopnosti zabít Festerguta + Rotface se dá nahradit Cryptmakerem, pro blood DPS to není špatná volba), v lepších případech Shadowmourne. Od ostatních speců se liší také socketováním, které je popsané níže.
Blood Death Knight, jako i ostatní specy, pro většinu svých abilit používá runy- frost, unholy, blood. Jediná abilita, kterou blood DK používá a nestojí runy, je Death Coil, která stojí tzv. Runic Power, která funguje na principu nabíjení pomocí "runových" abilit + Horn of Winter a vybíjí se v případě blooda POUZE pomocí Death Coil.

2.: Zkratky
V tomto odstavci budou vysvětleny zkratky z textu. Většinu spellů se budu snažit psát celými názvy, alespoň ze začátku, ať se v textu orientujete, ale jak se tak znám, tak ke konci už sklouznu ke zkratkám. :)


RP- Runic Power
HoW- Horn of Winter
IT- Icy Touch
PS- Plague Strike
BS- Blood strike
DS- Death Strike
DaD- Death and Decay
HS- Heart Strike
DRW- Dancing Rune Weapon
DC- Death Coil
CD- Cooldown
BT- Blood Tap
UA- Unbreakable Armor
Pest.- Pestilence

3.: Talenty + glyphy
Blood speců do PvE může být více a ani jeden nebude vyloženě špatný, nicméně základ je pro oba specy stejný- 51 bodů v Blood tree. Zbylé talent pointy se dají rozdělit různě, tomu se budu věnovat níže.
Takže odkaz na podle mě nejlepší blood spec:
https://talent.mmo-champion.com/?deathkn ... e3eO,12213

Můžete se divit talentu Vampiric Blood v Blood stromu- ten je pro DPS opravdu k ničemu, nicméně se bez jednoho talentu nedostanete dál, snad ani k Heart Striku a tohle je nejlepší možnost, navíc vám přidává další "záchranný" spell.

Vysvětlení důležitých talentů, které vám prostě nesmí chybět kvůli rotaci / DPS:
Blood spec, na rozdíl od např. frost DK, má minimum talentů, které by byly nezbytně nutné pro hraní. Většina talentů spíše posiluje vaše stávající ability a zvyšuje jim dmg, než aby nějak výrazně měnila jejich efekt.

Blood tree:
Snad jen o dvou talentech v bloodu se dá říci, že jsou nezbytně nutné. První a naprosto nezpochybnitelný je talent Heart Strike, který vám přidá nejdůležitější abilitu, kterou blood DK používá pro DPS. Tato abilita vám v rotaci nahradí Blood Strike, který nedává ani srovnatelný dmg s Heart Strikem. Jako blood DK tento talent musíte mít, naprosto bez diskuse.
Druhým zásadním talentem je Death Rune Mastery, který najdeme ve třetím řádku blood talentů. Je to v podstatě totožný talent, jako je v Unholy stromu Reaping a ve Frostu Blood of the North- při použití Death Strike a Obliterate vám z frost a unholy run udělá death runy, které můžete využít jako kterékoliv, které potřebujete. Blood DK tohoto využívá pro "spam" Heart Strike, viz. rotace.
Posledním talentem, který vám dává další abilitku přímo použitelnou pro DPS je Dancing Rune Weapon, což je abilita, se kterou zjednodušeně děláte po dobu jejího trvání o polovinu větší DMG. Bohužel stále ještě nefunguje tak, jak má (psáno 23.4.2012), takže DMG z autoattacku dává přímo směšný, nicméně DMG ze speciálních abilit typu HS, DS má v pořádku, takže je to slušný burst. Díky relativně malému CD ji navíc stihnete použít víckrát za encounter.
Další talenty jsou už, jak jsem už psal, spíše jen na zvýšení DPS, než že by byly zásadní pro rotaci. Přesto se jim však jako blood DK nesmíte vyhnout.
Prvním tímto "posilujícím" talentem je raid buff, prakticky totožný s buffem od Enhancement shamana. Jde o talent Abomination's Might, který zvedne Attack Power všech lidí v raidu o 10%. Důležitý raid buff, bez kterého ztrácíte hodně ze své zajímavosti pro raid.
Dalším talentem je Bloody Vengeance, který vám po critical hitu zvýší všechen physical dmg o 3%. Vzhledem k tomu, že největší složky DMG u blood DK jsou Heart Strike, Attack a Death Strike, což jsou všechno physical dmg, vám tento talent dává moc pěkný buff.

Unholy Tree:
V Unholy stromu jsou povětšinou také pouze posilující talenty, pouze jeden je zásadní. Řeč je o talentu Epidemic, díky kterému vaše diseasy vydrží o 6 sekund déle, tzn. 21 sekund. Není to tak zásadní talent jako u frost DK, nicméně vám velice usnadní "rotaci" a obnovování diseasů.

Samozřejmě jsem tu nevyjmenoval všechny talenty. To, že jsem nějaký nezmínil, však neznamená, že je pro blooda nepodstatný. Věnoval jsem se jen těm opravdu nezbytným talentům, nechce se mi přepisovat, co přesně dělají všechny talenty, znalosti angličtiny nebo v horším případě slovník má každý, pokud tedy chcete, přeložte si to. Rozhodně se o žádném talentu, kromě už zmiňovaného Vampiric Blood, nedá říct, že by tu byl jen tak, abysme se dostali k talentům hlouběji ve stromě.

To by bylo k nejdůležitějším talentům všechno. Teď, jak jsem slíbil, možné úpravy buildu:
V blood talentech v podstatě změna možná není, ubrat talenty nelze, protože byste se nedostali k Dancing Rune Weapon a přidávat talenty nemá význam, protože talenty z blood stromu, které v tomto specu nejsou, už jsou tankovací. Už takhle je ve specu jeden talent, který pro DPS nemá význam- Vampiric Blood. Bez něj by jeden talent chyběl a Vampiric Blood je dobrá záchranná abilita, takže je lepší mít tenhle talent než bod v jiném talentu. Ještě by se dalo uvažovat o změně tohoto talentu za Rune Tap, nicméně Rune Tap bez dalších 3 bodů na vylepšení nebo Glyphu nemá takový efekt, jako Vampiric Blood.
Podobné je to v případě subtree, který si vyberete. Já zvolil Unholy, především kvůli talentu Epidemic a Necrosis. Těch 20 talentů se však dá vrazit i do Frost stromu, ovšem pro blood DK se to rozhodně nevyplatí. Jediný talent, který by vám z frost stromu k něčemu byl, je talent Icy Talons na zrychlení autoattacku. Jinak jsou všechno vyhozené talenty, Black Ice Blood DK nevyužije a dávat do frostu tolik talentů, jenom abyste se dostali k Endless Winter (+4% STR) se nevyplatí. Blood DPS spec je nejlepší 51/2/18.

Něco ke glyphům: V Major glyphech používáme Glyph of Disease, Glyph of Dancing Rune Weapon a Glyph of Death Strike. 
Glyph of Disease je pro rotaci nepostradatelný, jeho efekt je ten, že Pestilence nejenom rozšíří diseasy na okolní targety, ale také "obnoví" diseasy na současném targetu, čili, díky talentu, na 21 sekund. Nezbytný glyph.
Glyph of Death Strike vám zvyšuje dmg Death Striku (kdo by to byl řekl). Konkrétně tak, že zvýší dmg Death Striku o 1% za každý bod Runic Power, kterou máte, maximálně ale o 25%. Jako Blood DK máte skoro pořád Runic Power hodně, Death Strike tudíž zůstává posílený. Pro úplnost je nutné říct, že Runic Power vám zůstává, je použita pouze pro výpočet vyššího dmg DS, není tím i smazána.
O Glyph of Dancing Rune Weapon se toho nedá moc napsat- zvýší vám trvání DRW o 5 sekund na výsledných 17 sekund. Vzhledem k tomu, že DRW je velice slušný burst vašeho DPS, jde o podstatný glyph.

Minor Glyphy nejsou až tak podstatné, ale přesto se dají najít tři, které mají nějaké využití.
První je Glyph of Pestilence, který zvyšuje range Pestilence o 5 yardů. S Pestilencí, vylepšenou tímto glyphem, je nutno zacházet opatrně, protože 15yardů už je poměrně dost a dá se tím omylem natáhnout spousta elit, kterým se chcete vyhnout a v krajních případech (např. v ICC- Blood Prince Council) to může vést i k wipu.
Druhým minorem je Glyph of Horn of Winter, který zvyšuje duration tohoto buffu na 3 minuty. V odstavci s rotací uvidíte, že tenhle glyph není až tak důležitý, protože HoW refreshujete častěji než jednou za dvě minuty, ale užitečnější minor pro frost DK není, takže proč ne.
Poslední minor, který používáme, je Glyph of Raise Dead. Jeho efekt je, že nemusíte v báglech tahat Corpse Dust na vyvolání ghoula, nic jiného nedělá. Pozn.: tento glyph se dá vyměnit za Glyph of Blood Tap, ale BT vám nedělá takový dmg, aby glyph byl nutností, navíc máte v rotaci Death Strike, který vás healuje o daleko větší dmg, který vám Blood Tap způsobuje, takže záleží na vás.


4. Staty + gemy
HIT RATING
Stejně jako pro všechny ostatní nehealovací classy a specy je pro vás nejdůležitější HIT. Stručně řečeno, HIT CAP vám dává jistotu, že při mlácení do bosse se vždycky trefíte, nebo přesněji, že se nebude objevovat miss. Už jsem viděl několik expertů, co se snažili dosáhnout maximální strength a na hit se vykašlali a tvrdili mi, že při velké STR dávají obrovské rány. Ano, to je v zásadě správná úvaha, ale: k čemu je vám dávat velké rány, když je dáváte do vzduchu, protože bosse netrefíte? Ano, zas tak těžké to nebylo- k ničemu. Hit capu prostě musíte dosáhnout, tečka.
Teď zbývá otázka, kolik ten hit cap vlastně je? V případě blood DK jakožto specu, který používá jednu zbraň, je to velice jednoduché- 8%, neboli 246 hit rating. Tolik prostě musíte mít. Přestože máte v talentech několik bodů, které vám potřebný hit snižují, tak mám dojem, že na Deffenderu nefungují- při nižším hitu než 8% jsem začal missovat. Proto doporučuji pod těch 8% nikdy nejít.

EXPERTISE
Druhý nejdůležitější stat je pro vás EXPERTISE. Má podobný efekt jako HIT, až na to, že místo snížení až vynulování šance na miss (což dělá hit) vám expertise sníží až vynuluje šanci, že boss vašemu útoku uhne (dodge), nebo ho vykryje (parry). Expertise cap je jenom jeden pro single i dual wield (který na blood stejně nepoužíváte, ale pro úplnost ho tu uvedu), a to 26 expertise. Není to Expertise rating, aby vám na cap stačilo jeden a půl socketu, jde o 26 expertise, což je 260 expertise rating (více na https://www.wowwiki.com/Expertise ). Neni to nijak závratné číslo a s equipem z ICC a ToGC + několika sockety není problém na něj dosáhnout.

GEMY
Dosáhnout hit a expertise capu bez socketů by mohl být trochu problém, proto pokud nám nějaký stat chybí, doplníme pomocí socketů Rigid King's Amber (https://www.wowwiki.com/Rigid_King's_Amber)- +20 Hit Rating a Precise Cardinal Ruby (https://www.wowwiki.com/Precise_Cardinal_Ruby)- +20 Expertise rating.
Ve chvíli, kdy se v těchto dvou nejdůležitějších statech dostaneme na cap, se můžeme zaměřit na jiné staty. U blood DK (vlastně u všech DK) jsou dvě možnosti socketování:
1) full Armor Penetration
Pokud DK sbírá equip na ARP + ji socketuje, tak není problém dosáhnout na ARP cap, což je 100%- 1400 Armor Penetration rating. DK může sehnat jak plate eq, tak i doplňky, které přidávají ARP i STR, takže je hloupost brát rogunám a feral druidům věci na ARP+agility. Jedinou vyjímku tvoří Bloodvenom Blade (https://www.wowwiki.com/Bloodvenom_Blade) z ICC 25M- Deathbringer Saurfang. Ostatní itemy sem vypisovat nebudu, kdo chce, může si je najít na wowhead, wowwiki nebo kdekoliv jinde.
Ze samotného equipu se na 1400 ARP nikdy nedostaneme, proto se zbytek dosocketuje. Používáme 3x Fractured Dragon's Eye (https://www.wowwiki.com/Fractured_Dragon's_Eye)- +34 ARP a zbytek Fractured Cardinal Ruby (https://www.wowwiki.com/Fractured_Cardinal_Ruby)- +20 ARP. Ve chvíli, kdy máme 100% ARP a zároveň hit a expertise cap, můžeme začít dávat sockety do STR.
2) full Strength
Druhá možnost je socketovat od začátku Strength. Equip opět sbíráme plate a doplňky, které přidávají STR, to asi nikoho nepřekvapí. Žádný Strength cap neexistuje, takže čím více STR máme, tím lépe. Proto se na ni dávají full sockety- podobně jako u ARP Bold Dragon's Eye (https://www.wowwiki.com/Bold_Dragon's_Eye)- +34 STR a Bold Cardinal Ruby (https://www.wowwiki.com/Bold_Cardinal_Ruby)- +20 STR.

Pro Blood DK má daleko větší smysl socketovat ARP a to z jednoduchého důvodu. Drtivá většina DMG od Blood DK je physical, konkrétně autoattack, HS, DS. Physical DMG classy, tzn. Blood DK, z ARP profituje daleko více než Frost a Unholy DK. Blood DK je na tom podobně jako Warrior- nasocketovat ARP cap a pak STR. ARP cap je 1400 ARP rating, nicméně v případě funkčního Blood Gorged talentu (+10% ARP, ovšem na Deffenderu FUN, pro který je tento guide psán, tento talent funkční není – také aktuální ke konci dubna 2012) stačí méně.

Ať už budete socketovat cokoliv, vždycky si nechte jedno místo jeden socket pro Nightmare Tear- +10 all stats (https://www.wowwiki.com/Nightmare_Tear), kvůli aktivaci meta socketu. Nightmare Tear je Prismatic socket, neboli ho můžete narvat do jakékoliv díry a socket bonus se vám bude počítat, nejlepší je tedy dát ho někam, kde je buď jeden socket nebo dva sockety, z čehož je jeden červený a druhý jiný. Gemy +20 / +34 ARP nebo +20 / +34 STR jsou červené, tzn. Dávat Nightmare Tear někam, kde jsou oba sockety jiné než červené nemá smysl. Metu používáme Relentless Earthsiege Diamond (https://www.wowwiki.com/Relentless_Earthsiege_Diamond) , na DK je nejlepší.



5. Profese, enchanty
V tomto odstavci se podíváme na to, jaké si můžeme vzít profese, abysme z toho vytěžili co nejvíc bonusů.
První a jednoznačná profese je Blacksmithing. Kromě evidentního bonusu, kterým je to, že si věci na sebe uděláte sami a nemusíte otravovat nikoho dalšího, je tu hlavně bonus v podobě dvou socketů- Socket Bracer (https://www.wowwiki.com/Socket_Bracer) a Socket Gloves (https://www.wowwiki.com/Socket_Gloves). Dále je BS výhodná profese pro všechny classy kromě rogunů, protože si můžete udělat klíče (Titanium Skeleton Key- https://www.wowwiki.com/Titanium_Skeleton_Key) a málokteré zamčené dveře jsou pak pro vás překážkou.
Druhá profese, která má smysl, je Jewelcrafting. Kromě toho, že ze spousty mobů v Northrendu padá Damaged Necklace (https://www.wowwiki.com/Damaged_Necklace ... rting_item), který začíná quest, kterým si v případě nouze můžete přijít na nějaké drobné (pár set za quest (na Deffenderu)), vám hlavně dává možnost dělat si epické gemy (+34 něčeho), což vám nikdo vyrobit nemůže- tyto gemy jsou BoP (bind on pickup, neboli ve chvíli, kdy se vám dostanou do báglu, jsou soulbound a nic s tím už neuděláte).
Třetí profese je jasná- Enchanting. Možnost udělat si vlastní enchanting je super, zvlášť v době, kdy ještě pořád nemáte hotový equip- nemusíte shánět enchantera ve chvíli, kdy získáte nějakou novou věc. Některé enchanty jsou navíc omezené jenom na vlastní věci, takže něco by vám nikdo jiný ani udělat nemohl.
Poslední, čtvrtá profese je diskutabilní. Rozhodnout se musíte mezi Inscription a Tailoring. Inscription má jasný bonus- glyphy si děláte sami, scrolly na +160 stamina taktéž a hlavně máte k disposici luxusní enchanty na ramena. Bohužel, pokud si vyberete Inscription, tak vám na cloak nezbývá nic jiného než +23 haste z Enchantingu. Naproti tomu Tailoring má výhody ve dvou mountech, které si můžete vyrobit (blbost, ale lidem, co chtějí achiev za 100 mountů, to může pomoct) a hlavně v parádním enchantu na cloak, který při procu zvětšuje ATP o +400. Pak vám ale na ramena zbyde enchant za repku s Sons of Hodir, který není špatný, ale z INS je prostě lepší. Osobně mám jako čtvrtou profesi Inscription, ale spíš než nějaké bonusy pro mě je to proto, že tím vydělávám slušný prachy a myslím, že i lepší než s tailoringem. :) V seznamu enchantů budu tudíž vycházet ze svých vlastních, pokud si zvolíte TAIL místo INS, tak si ty enchanty prohoďtě tak, jak jsem psal výše.

Takže zmiňovaný seznam enchantů:
HEAD- Arcanum of Torment- repka s Knight's of the Ebon Blade
SHOULDER- Master's Inscription of the Axe- Inscription
CLOAK- Greater Speed- enchanting
CHEST- Powerful Stats- enchanting
WRIST- Greater Assault- enchanting
HANDS- Crusher- enchanting
LEGS- Icescale Leg Armor- z Leatherworkingu
FEET- Greater Assault- enchanting
RING 1- Assault- enchanting
RING 2- Assault- enchanting
WEAPON- Rune of the Fallen Crusader- Runeforging


P.S. Pro rejpaly- na věci, které tu vypasné nejsou, jsem nezapomněl- enchanty na ně (z profesí, které jsem já zvolil) nejsou, tak jsem je sem ani nepsal :)


6. Vlastní rotace
Takže, přípravy a keců okolo už bylo dost, pojďme na to, kvůli čemu to nejspíš všichni čtete- na rotaci.
Předtím, než se do nějakého bosse pustíte, přepněte na Blood Presence. Frost je na tankování a bonusy z Unholy presence jsou dobré tak akorát na cestování.

Pro začátek necháte tanka pullnout bosse a počkáte tak vteřinu dvě, abyste nepřeaggrovali (většinou v tomhle není problém a to čekání není nutné, ale v případě WR, dejme tomu na DQ, radši čekejte). Zhruba to vychází tak, že po pullu vám naskočí combat, vy hodíte HoW (kvůli buffu a +10 RP) a pak už jedete normálně, během global cooldownu + lagů na Deffu vám to tak na ty dvě vteřiny vyjde. POZOR- HoW se před pullem (combatem) nepoužívá, protože mimo combat vám těch 10 RP velice rychle zmizí, zatímco v combatu zůstává. Samozřejmě můžete použít HoW jako buff, pokud víte, že ještě 20 vteřin se pullovat nebude.
Takže pull, HoW. Po HoW vyrazíte k bossovi, samozřejmě se zaplým autoattackem. Hned, jak to půjde, hodíte Icy Touch. Až vyprší global cooldown z IT, to už byste měli být na melee range u bosse, samozřejmě přichází Plague Strike. Po PS použijte v tomto pořadí Death StrikeHeart Strike a Pestilence. Poté jednou použijete Death Coil a už by vám měl dobíhat CD na první Frost a Unholy Runy, které jste použili na nahození diseasů. Použijete tedy podruhé DS. Death Stikem se vám díky talentu Death Rune Mastery, zmíněnému výše, změní Frost a Unholy Runy na Death runy (samozřejmě po doběhnutí CD). Díky tomu máte po uběhnutí CD na runách až 6 run, které můžete využít na Heart Striky, což je vaše hlavní DMG abilita. Po doběhnutí CD a aktivování Death Run je okamžitě využijte na HS, ať zbytečně neztrácíte CD na runách. K rotaci je tohle v podstatě vše- ano, je dost jednoduchá. V podstatě se dá říct, že pokud máte Frost a Unholy runu, použijete Death Strike, pokud Death Runy, použijete Heart Strike. Samozřejmě jednou za 20 sekund používáte Pestilenci na obnovení diseasů, které vám nesmí nikdy spadnout a v případě, že máte opravdu na všech runách CD, vyplňujete prostoje Death Coilem. Vzhledem k tomu, že máte téměř pořád nějaké Death Runy, není problém diseasy refreshovat opravdu skoro přesně před vypršením, tzn. jednou za 20 sekund.
POZOR: Hra je úplně dementní, takže pokud máte všechny Frost i Unholy runy přeměněné na Death runy, tak bude Heart Strikem nejprve brát "frost" runy, až poté "unholy" runy. Kvůli tomuhle pak musíte čekat 3-4 sekundy na CD, abyste vůbec mohli použít znovu Death Strike a točit dál. Doporučuji tedy už od začátku používat Death Striky alespoň se 4-sekundovou pauzou, abyste stihli Death Runy použít předtím, než vám doběhnou Death Runy z dalšího Death Striku, abyste se vyhnuli tomu, co jsem popsal na začátku odstavce. Pokusil jsem se přispůsobit tomu i popis rotace, ale stejně mi připadá vhodné napsat přímo, jak Death Runy v tomto fungují.


Vylepšení:
Nejlepší vylepšení rotace, které Blood DK má, je pochopitelně poslední talent z Blood stromu, Dancing Rune Weapon. Její vyvolání stojí 60 RP, což byste měli mít po prvním Death Striku. DRW vás posiluje v tom smyslu, že dělá stejné útoky jako vy (autoattack na Deffu ignoruje) za poloviční dmg. Váš Heart Strike tak v podstatě nebude critovat za 20k, ale za 30k, což už je pěkný bonus. Cooldown má minutu a půl a pochopitelně je dobré tento talent držet na CD, případně si jeho používání naplánovat tak, aby vám vyšel na zerg fáze. Cooldown DRW je celkem krátký, takže se dá na každém bossovi použít minimálně 2x, tzn. je opravdu třeba plánovat použití CD tak, aby vám vycházela na zerg fáze. Také se dá naplánovat použití DRW společně s ERW, něco málo o ERW najdete níže.
Poznámka k DRW: na Deffenderu mi při posledním vyzkoušení (někdy před létem 2012 fungovala napůl- autoattack buď nedává dmg vůbec, nebo hituje za 1-2 dmg, ale poloviční dmg z abilit (HS, DS) funguje perfektně, takže se i vyplatí používat DRW ve chvíli, kdy budete tyto ability používat. Rozhodně je blbost odpálit DRW ve chvíli, kdy jste použili 2x Death Strike a čekáte na CD run, protože vám pár cenných sekund z trvání DRW v podstatě zmizí. 
Druhé výrazné vylepšení rotace je talent Hysteria. Ten posiluje veškerý physical DMG o 20% na 30 sekund. Vzhledem k tomu, že, jak jsem už psal, většina dmg od Blood DK je physical, vás to burstne velice výrazně. Jediná lepší classa, na kterou byste Hysterku měli házet, je feral druid, pokud je v raidu, nicméně pokud se rozhodnete šetřit si ji pro sebe, nikdo vám to (moc) vyčítat nemůže. O jejím používání platí to samé, co o DRW.
Další možnost vylepšení rotace je abilitka Empower Rune Weapon. Má cooldown 5 minut a její výsledek je ten, že se vám okamžitě aktivují všechny runy. Tato abilita má dvě možnosti použití. Pokud rotaci zvládáte bez problémů, použijete ji na aktivaci run a použití dalších několika HS / DS během krátké chvíle. Tento způsob použití nedoporučuji na začátku combatu- mohli byste přeaggrovat. Druhý způsob použití je spíše záchranný- pokud vám nestíhá dojet cooldown na blood runách na refresh diseasů, můžete si pomoci tímto a diseasy na targetu refreshnout dřív, než vyprší. Nicméně pro záchranné účely doporučuji spíše Blood Tap, ERW je na to škoda.
Dalším vylepšením je tedy Blood Tap, který vám okamžitě aktivuje jednu blood runu. Blood DK toho může využít k dalšímu HS, ale lepší využití pro BT je pro aktivaci blood runy na Pestilence, když vám nestíhá doběhnout CD.
Poslední vylepšení rotace je používání HoW vždy, když nemůžete dělat nic jiného. Tzn. když čekáte na runy, popř. když je boss ve fázi, kdy do něj nemůžete mlátit (typický příklad- Ulduar- Razorscale- air fáze nebo ICC- Sindragosa- air fáze). Používáte ho proto, abyste se nedostali do problémů kvůli nedostatku RP- každý HoW vám deset přidá.




7. Bindy
Do bindů vás nenutím, hrajte si jak chcete. Faktem ale zůstává, že bindy jsou daleko rychlejší a přehlednější než klikání na spell bar. Netvrdím, že lidi, co klikají, nemůžou točit slušné dps- jde to a ani klikat na to nemusíte, viz. jeden nejmenovaný známý, který jenom přes autocast vytočil 15k :D), ale bindy, alespoň 5 základních, jsou nutností. Osobně hraji s 1- DC, 2- HS, 3- DS, 4- Pest., F- Pest (na 4 ji mám zbytečně, používám bind na eFku). Tyhle jsou opravdu základní, další bindy už jsou jenom doplňkové, ale vyplatí se mít nabindované záchranné ability typu Anti-Magic Shield, Vampiric Blood (případně Rune Tap podle talentů), Icebound Fortitude na snížení veškerého obdrženého dmg o 20%, případně i healovací potion. Jeden by neřekl, jak se to může hodit. Bindy na ostatní ability opravdu nejsou nutné.

8. Závěr
Pokud bude mít někdo nějaký dotaz, může mě kontaktovat přes PM tady, popř. PM na fóru Deffenderu, nebo ingame na některé z mých postav, což je nick Girion s různými zdvojenými písmeny.

Na závěr vám opět popřeji hodně zábavy při hraní DK.

Ještě odkaz pro ty, co by si to chtěli stáhnout ve formě .doc- https://uloz.to/xV5SKfk/3-3-5-blood-dk-guide-doc